Knihy o BPM v češtině a slovenštině

Koncepty a architektura podnikání * Metodiky * Modelování * Procesy * Řízení změn * Strategie * Organizační řízení * Řízení znalostí



Koncepty


Knihy o filozofii a konceptech podnikání.



Charles Handy
Hlad ducha
Pokapitalistická alternativa: hledání smyslu v současném světě...




Jack Welch, Suzy Welch
Cesta k vítězství
Kniha Jacka Welche představuje čtivý, podrobný plán sestavený po jednotlivých krocích, který může použít každý, chce-li se stát opravdovým vítězem.




Jack Welch, John A.Byrne
Rovnou k věci
Jack Welch působil dvacet let jako generální ředitel společnosti General Electric, zvýšil její tržní hodnotu o více než 450 miliard dolarů a stal se nejobdivovanějším obchodním vůdcem na světě. Jeho prosazování zásad kvality Six Sigma, globalizace a elektronického obchodování pomohlo definovat moderní společnost.



Kolektív top manažérov sveta
Nový obraz budoucnosti
Jedinečný soubor úvah o probíhajících změnách v ekonomickém prostředí, byznysu, managementu a společnosti vůbec, které utvářejí a budou utvářet náš zítřek.



C.K.Prahalad & Nenkatram Ramaswamy
Budoucnost konkurence
Kniha renomovaných světových autorů a poradců v oboru podnikové strategie zaměřuje pozornost na zásadní proměnu vztahů zákazníků a firem.



Michael Hammer
Agenda 21
Agenda 21, představuje pragmaticky zaměřenou reakci na události, které změnily tvář dnešního světa podnikání. Poodkrývá tajemství nejlepších a nejúspěšnějších podniků dneška a poskytuje účinné nástroje podnikové transformace – formuluje devět základních programových bodů, devět kroků, jež musí podniky a podnikatelé učinit, chtějí-li opravdu uspět a prosperovat v první dekádě nového tisíciletí, v době sílící „nadvlády zákazníka“.



Stephen R.Covey
Od efektívnosti k výnimečnosti
Kniha, považována za jednu z nejvlivnějších knih 20. století, se zaměřuje na osvojování si potřebného nového návyku, jenž v nové době informací a znalostí umožní člověku nalézt cestu k prosazení osobní výjimečnosti a k sebeuspokojení v pracovním i v osobním životě.



Stephen R.Covey
7 návyků skutečně efektivních lidí
Nejúspěšnější kniha Stephen R.Coveya charakterizuje 7 návyků, které je třeba si osvojit, abychom jednali co možná nejefektivněji, a které jsou základem pro vytvoření harmonické, cílevědomé a integrované osobnosti.



Stephen R.Covey
Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše
Stephen Covey ml. v ní překonává zažité stereotypy a ukazuje, že důvěra není pouze ctnost, ale je měřitelným faktorem, který ovlivňuje výkonnost a výši vynaložených nákladů. Důvěra a rychlost, s níž ji dokážeme vytvořit, jsou stavebními kameny fungování firmy a jedním z nejvýznamnějších faktorů jejího úspěchu.



Jim Collins
Z dobrého skvelé
Prečo niektoré spoločnosti urobia veľký skok... a iné nie. Kniha Good to Great, založená na 5-ročnom výskumnom projekte, odpovedá na otázku: "Môže sa dobrá spoločnosť stať skvelou, a ak áno, tak ako?" Kniha je postavená na dôslednej výskumnej metodológii a osviežujúcom edukatívnom štýle Jima Collinsa, Good to Great vysvetľuje, ako aj tie najkonzervatívnejšie spoločnosti môžu urobiť veľký skok, aby výkonom prekonali market lídrov ako sú Coca-Cola, Intel, General Electric či Merck. Kniha je už niekoľko rokov bestsellerom v USA aj v iných krajinách (predaných vyše milióna výtlačkov) a je stále vyhľadávaná pre svoj prenikavý vhľad do fungovania spoločností. Je vynikajúco napísaná, čo zaručuje priam napínavé čítanie plné prekvapujúcich faktov.



Jim Collins, Jerry I. Porras
Firmy, ktoré pretrvajú
Jim Collins a Jerry I. Porras sa zamerali na osemnásť skutočne výnimočných a dlhotrvajúcich spoločností. Kniha obsahuje množstvo konkrétnych príkladov, usporiadaných do súvislého systému praktických konceptov, ktoré môžu byť aplikované manažérmi a podnikateľmi na všetkých úrovniach, a poskytuje vzorový plán, ako vybudovať organizácie, ktoré budú prosperovať tak v 21. storočí, ako aj v ďalekej budúcnosti.



Tom Peters
Prosperita se rodí z chaosu
Zkušenosti z činnosti nejlépe prosperujících amerických společností.




Peter M. Senge
Páta disciplína
Autor, jedna z předních světových autorit v oboru managementu a vedení lidí, dokazuje, že jedinou konkurenční výhodou, kterou může organizace získat, je schopnost učit se rychleji než konkurence. V knize popisuje, jak se organizace mohou zbavit "poruch učení", které ohrožují jejich produktivitu a úspěch, a to tím, že si osvojí strategie učící se organizace, strategie, jež rozvíjejí schopnost lidí dosahovat výsledků, na nichž jim opravdu záleží.



Metodiky


Knihy o metodikách a technikách zvyšování výkonnosti.



Michael Hammer & James Champy
Reengineering / radikální proměna firmy, Manifest revoluce v podnikání
Publikace anglických specialistů v oboru řízení projektů organizačních změn umožňuje hlubší porozumění zásadám a možnostem podnikového reengineeringu, ukazuje, jak rozpoznat ty organizace či procesy, u nichž je reengineering skutečně vhodným řešením a kde lze v maximální míře využít jeho potenciálu.



Jeffry K. Liker
Tak to dělá Toyota
Přední americký odborník a znalec japonských systémů řízení odkrývá tajemství fenomenálního úspěchu automobilky Toyota a jejího systému "štíhlé" výroby, jeho kulturní předpoklady a východiska. Představuje soubor zásad, hodnot a přístupů, které umožňují tomuto největšímu světovému výrobci neustále zvyšovat tržní podíl, ziskovost i jakost svých výrobků, a ukazuje, jak uplatňování souboru těchto zásad, hodnot a přístupů může napomáhat při transformaci i vaší organizace - výrobní či nevýrobní - ve štíhlou, efektivní a učící se organizaci.



Richard Koch
Pravidlo 80/20
Pravidlo 80/20 říká, že 80 procent všech výsledků vzniká z 20 procent příčin (např. to znamená, že 20 procent výrobků přináší 80 procent zisku nebo že 20 procent zákazníků vytváří 80 procent tržeb, ale i že 20 procent řidičů způsobí 80 procent dopravních nehod). Autor na praktických příkladech ukazuje, jak dosáhnout lepších výsledků s menším vynaložením úsilí, času a dalších zdrojů tím, že se soustředíme na těch důležitých 20 %, která přinášejí 80 % výsledků, a jak tohoto principu systematicky využívat nejen v podnikání a managementu, ale i v osobním životě.



Mike Robson, Philip Ullah
Praktická príručka podnikového reengineeringu
Publikace anglických specialistů v oboru řízení projektů organizačních změn umožňuje hlubší porozumění zásadám a možnostem podnikového reengineeringu, ukazuje, jak rozpoznat ty organizace či procesy, u nichž je reengineering skutečně vhodným řešením a kde lze v maximální míře využít jeho potenciálu. Popisuje jednotlivé kroky úspěšné realizace tohoto mimořádně účinného nástroje zvyšování konkurenceschopnosti a seznamuje s jeho principy i technikami.



Eliyahu M.Goldratt
Cieľ
Román pútavo a nenásilne, prostredníctvom príbehu z reálneho prostredia, čitateľovi predstavuje Teóriu obedzení a jej základné myšlienky a princípy.



Eliyahu M.Goldratt
Cieľ II.
Podobne ako u knihy Cíl, príbeh núti čitateľa pokračovať v čítaní bez prestávky až do konca. Otvárajú sa otázky dnes bežného spôsobu merania výkonnosti, kde často najväčší dôraz je kladený na výsledky oddelení, nie na uspokojovanie požiadaviek zákazníkov.



Eliyahu M.Goldratt
Kritický reťazec
Kniha netradičným spôsobom čitateľovi predstavuje nový prístup k projektovému riadeniu označený ako metóda kritického reťazca, ktorá je aplikáciou Teórie obmedzení v riadení projektov.



Eliyahu M.Goldratt
Jak vzniká zisk
Tvůrce jednoho z nejprogresivnějších manažerských přístupů dneška (teorie omezení) a uznávaná světová autorita ve zvyšování výkonnosti firem, jehož knih se už prodalo více než 5 milionů kusů, ukazuje ve svém novém románovém bestselleru na životě softwarové firmy, proč pro očekávané zlepšení výsledků nestačí zavedení nových technologií. Můžete sledovat, jak Scott Duncan a Lenny Abrahms se svým týmem řeší vzniklé obtíže a krizové situace poté, co zjistili, že se jejich doposud prosperující firma dostala na okraj propasti. Nyní musejí vše dělat radikálně jinak. Vyjde firma díky tvořivému myšlení svých šéfů z tohoto kola konkurenčního boje větší, silnější a bohatší než kdykoliv předtím?



Basl, Majer, Šmíra
Teorie omezení v podnikové praxi
Publikace se věnuje jednomu z progresivních manažerských přístupů současnosti – metodě TOC (Theory of Constraint). Teorii omezení vytvořil jeden z nejvýraznějších manažerských myslitelů 20. století, zakladatel úspěšné sítě poradenských firem dr. Eliyahu M. Goldratt. Kniha popisuje principy metody, oblasti jejího nasazení od výroby přes distribuci, finance, marketing až po řízení lidí a podnikovou strategii. Samostatná část je věnována aplikaci TOC při implementaci informačních systémů. Kniha obsahuje zásady projektů a případové studie z prostředí českých firem, slovníček pojmů, odkazy na další zdroje informací a přehled SW produktů kategorie APS/SCM.



Ján Košturiak, Zbyněk Frolík a kolektív
Štíhly a inovativní podnik
Kniha vychází ze zkušeností implementace konceptu lean v podmínkách střední Evropy. Dává čtenářům praktické rady, které jim umožní prvky štíhlého podniku pochopit.



Peter S.Pande, Robert P.Neuman, Roland R.Cavanagh
Zavádime Metódu Six Sigma
Kniha je jedinečnou publikáciou určenou vedúcim pracovníkom a odbornej verejnosti. Prináša ucelený prehľad o tom, ako renomované svetové spoločnosti, napríklad Motorola alebo General Electric, efektívne zvyšujú svoju výkonnosť.



Mike George, Dave Rowlands, Bill Kastle
Čo je Lean Six Sigma
SC&C Partner přináší překlad publikace, která zájemcům poskytuje rychlé zasvěcení do toho, jak používat Lean Six Sigma tak, aby došlo ke zdokonalení procesů firmy, dosažení stanovených cílů a aby zákazníci dostali lepší služby.



Armin Töpfer a kol.
Six Sigma koncepce a příklady pro řízení bez chyb
SC&C Partner se podílel na korektuře této publikace, která přináší teoretické základy metodologie Six Sigma a zároveň ukazuje její úspěšné použití. Autoři z renomovaných podniků informují o důležitých požadavcích a konceptech školení Six Sigma během zavádění a na praktických příkladech demonstrují praktickou realizaci této metodologie při zohlednění velikosti podniku, odvětví i národních kultur. Případové studie využívají poznatků společností, jakými jsou General Electric, Ford, Norgren, Motorola a Siemens.



Masaaki Imai
Kaizen
Metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Sdělení KAIZEN zní stručně asi takto: „Dělejme věci lépe, vyrábějme v lepší kvalitě, zdokonalujme i to, co na první pohled zdokonalení nepotřebuje, protože pokud to neuděláme, předstihnou nás ti, kdo to dělají.“ V přehledné příručce najdete 16 manažerských postupů KAIZEN, které lze použít v praxi. Obsahuje rovněž více než 100 příkladů, 15 případových studií a 50 grafů a obrázků.



Masaaki Imai
Gemba Kaizen
Řízení a zlepšování kvality na pracovišti.



Modelování


Knihy o modelování a notacích.



Václav Řepa
Podnikové procesy - Procesní řízení a modelování
V druhém vydání knihy naleznete nové obrázky převedené do notace BPMN, která se v mezidobí stala dominantním standardem pro modelování podnikových procesů, zohlednění této změny v textu, zpodrobnění metodiky modelování podnikových procesů, doplněnou kapitolu o analýze procesů v souvislosti s vývojem informačního systému organizace, aktualizaci nástrojů pro modelování podnikových procesů a další aktuální poznatky. Autor v publikaci shrnuje důležité aspekty podnikových procesů - jejich význam pro reengineering podniku, vztah k ostatním aspektům řízení podniku (organizace, podniková kultura, řízení lidských zdrojů a podnikových znalostí), modelování procesů jako nástroj řízení podniku prostřednictvím nástrojů IS/ICT. Mapuje stávající postupy v oblasti modelování a řízení procesů a kriticky je hodnotí. Kniha nastiňuje obecnou metodiku pro modelování a analýzu podnikových procesů a její vazby na ostatní oblasti řízení, zejména na informační systém.


Procesy


Knihy o optimalizaci procesů a řízení jejich kvality.



Larry Bossidy & Ram Charan
Řízení realizačních procesů
Důsledná realizace záměrů a cílů, dotahování úkolů, projektů a plánů do zdárného konce a schopnost dosahovat očekávaných výsledků, to jsou důležité znaky, jimiž se může vaši firma zásadně odlišit od konkurentů.



Filip Šmída
Zavádení a rozvoj procesného řízení ve firmě
Svou praktičností a aktuálnosti poznatků ojedinelá publikace se komplexně věnuje lidské a technické stránce implementace procesního řízení a nejmodernejším manažérskym technikám, které musejí firmy zavést, chtějí-li dosáhnout špičkové konkurencieschopnosti.



Monika Grasseová a kol.
Procesní řízení ve verejném a soukromém sektoru
Pohled jak zavádět procesního řízení ve veřejného sektoru. Návod pro přípravu organizace na procesní i organizační audit. Kniha je určena zaměstnancům veřejných úřadů, kteří chtějí změnit zaběhnutý způsob řízení, studentům a široké veřejnosti. Text je rozdělen do pěti kapitol, obsahuje charakteristiku procesních přístupů k řízení, zavedení procesního řízení, modelování a zásady, které je třeba při procesním modelování. Titul je určen zaměstnancům veřejných úřadů, kteří chtějí změnit zaběhnutý způsob řízení, dále studentům a široké veřejnosti. Text je rozdělen do pěti kapitol.



Jaroslav Nenadál, Darja Noskievičová, Růžena Petříková, Jiří Plura, Jozef Tošenovský
Moderní systémy řízení jakosti - Quality Management
Ojedinělá domácí publikace vymezuje základní koncepce budování účinných a ekonomicky efektivních podnikových systémů řízení jakosti ve všech etapách produkčního cyklu, přináší výklad hlavních aktuálních požadavků souboru nových norem ISO 9000:2000, resp. ČSN EN ISO 9000:2001, smyslu a struktury tzv. modelu excelence podle EFQM, nové zkušenosti s aplikací nástrojů plánování a zvyšování jakosti v případě metody FMEA, volbou vhodných regulačních mechanismů, jakož i popis nových nároků na rozvoj odborné způsobilosti lidí při zajišťování jakosti. Kniha nachází uplatnění v podnikové praxi i jako studijní text na VŠ ekonomických směrů a v dalších vzdělávacích programech.



Jaroslav Nenádal
Management partnerství s dodavateli
Kniha významného domácího odborníka seznamuje s hlavními procesy budování tzv. programů partnerství s dodavateli i s vhodnými metodami a nástroji jejich rozvoje (hodnocení a výběr vhodných dodavatelů, společné plánování s dodavateli, posuzování vyzrálosti managementu u dodavatelů, ověřování shody dodávek, hodnocení výkonnosti u dodavatelů, neustálé zlepšování u dodavatelů aj.) a přináší řadu konkrétních případových studií, na nichž jsou ilustrovány příklady dobré i špatné praxe. Ukazuje, že princip partnerství je jedním ze základních principů moderního managementu a že nová kvalita těchto vztahů je pro organizace, které se vydaly na cestu podnikatelské excelence, naprostou nezbytností. Kniha je určena vedoucím pracovníkům organizací všech typů, kteří se podílejí na rozvoji systémů managementu, manažerům v oblasti nákupu a prodeje, manažerům jakosti i pracovníkům dalších funkčních oblastí.



Jaromír Veber a kol.
Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce
Obsahem nové knihy kolektivu zkušených autorů a předních domácích odborníků je především výklad manažerských systémů zaměřených na kvalitu, environment a bezpečnost práce, jak vyplývají z požadavků mezinárodních norem ISO 9001, 14 001 a OHSAS 18 001. Přináší podrobné informace o legislativní úpravě předmětné problematiky a o nejdůležitějších metodách a technikách používaných při zajišťování kvality, environmentu a bezpečnosti práce.



Jiří Madar
Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení
Kniha mapuje historii a současnost vývoje kvality ve zdravotnictví ve světě i v České republice. Z pohledu praktických znalostí se záváděním systému řízení kvality dle ISO 9004:2000 v nemocnici by pak měla umožnit vytvoření návrhu, jak tento proces v nemocnici řídit. Řízení kvality podle tohoto mezinárodního standardu je zcela běžnou formou ve světě a autoři ukazují cestu, jak nový systém zavádět a zrychlit ku prospěchu pacientů i plátců.


Řízení změn a projekty


Knihy o řízení změn a projektů zvyšování výkonnosti.



John Kotter
Vedení procesu změny
Kniha jednoho z nejvýznamnějších světových odborníků v oboru rozvoje vůdčích dovedností a implementace transformačních procesů se zabývá strategickým chováním firem v podmínkách rychlých a dramatických proměn ekonomického prostředí. Sama vnitřní změna firmy - ať již jde např. o zavádění TQM, reengineering, změnu firemní kultury apod. - nebude úspěšná, pokud manažeři odpovědní za transformaci podniků nezmění své metody a své chování a nebudou se orientovat spíše na "měkké" metody vedení lidí než na čistě manažerské přístupy.



John Kotter
Srdce zmeny
Kniha významného světového autora prohlubuje a rozpracovává originální osmifázovou koncepci vedení a realizace procesu zásadních změn. Jednotlivé kroky procesu změny jsou dokumentovány řadou příkladů a příběhů ze života organizací usilujících – úspěšně i neúspěšně - o transformaci. Kniha se tak sama stává živou ukázkou Kotterovy metody, která za základní podmínku změny chování lidí považuje změnu jejich cítění a emocí, a to nikoli na základě racionální argumentace, ale díky zprostředkování názorných, emocionálně působivých zkušeností.



Helena Tureková, Branislav Mičieta
Inovačný manažment
Inovačný manažment - východiská, overené postupy, odporúčania.



Strategie


Knihy o strategickém řízení, plánování, řízení a měření výkonnosti.



Jiři Voříšek
Strategické řizení informačního systému a systémová integrace
Kvalita informačního systému podniku do značné míry ovlivňuje jeho konkurenceschopnost, protože informace a znalosti se staly jedním z nejvýznamnějších podnikových zdrojů. Kniha předního domácího odborníka ukazuje nutnost úzkého provázání podnikové strategie se strategií informační a popisuje obsah a principy tvorby informační strategie jako základu efektivního a integrovaného informačního systému podniku.



Zdeněk Molnár
Efektivnost informačních systémů
Autor se zmiňuje o tom, co se rozumí informační strategií, přičemž ho zajímá proces formulace, cíle i podmínky úspěšného definování informační strategie. Samostatné kapitoly obsahují výklad problematiky výdajů na informační systémy (výše, klasifikace výdajů, outsourcing apod.), avšak autor nezapomíná ani na jejich přínosy. V knize je rozebíráno kvalitativní a řídící hledisko efektivnosti i její lidský aspekt. Čtenáře jistě zaujmou i některé případové studie.



Pavel Učeň
Metriky v informatice
Unikátně souhrnné, čtivé a důsledně praktické zpracování problematiky konkrétně definovaných metod měření a měřitelných ukazatelů hodnocení efektivnosti nasazení podnikové informatiky na podporu optimalizace a automatizace firemních procesů. Nejen pro začínající i zkušené manažery a správce IS/IT, poskytovatele služeb a producenty v oblasti IS/IT, studenty managementu a informačních a komunikačních technologií. Z obsahu: Metriky jako základní nástroj hodnocení efektivnosti. Metriky vývoje a zavedení SW produktů. Metriky softwaru z hlediska TQM a ISO. Metriky užití a provozu IS/IT. Metriky efektů z inovace IS/IT.



Robert S.Kaplan/David P.Norton
Balanced ScoreCard - Strategický systém merania výkonnosti podniku
Kniha renomovaných amerických autorů se zabývá měřením finanční i nefinanční výkonnosti podniků, zvláště pak jejími strategickými předpoklady. Předkládá podnikům originální řešení: metodu "balanced scorecard" (BSC) neboli soubor nástrojů vytvářejících integrovaný manažerský systém, jenž zdůrazňuje vzájemnou provázanost hodnotových a naturálních kritérií a na základě sledování a řízení výkonnosti podniku v rámci čtyř subsystémů (perspektiva finančních cílů, zákazníků a trhů, podnikových procesů, učení se a růstu, resp. perspektiva zaměstnanců) umožňuje průběžné řízení realizace celkové strategie a zajišťuje i nezbytnou zpětnou vazbu.



Robert S.Kaplan, David P.Norton
Alignment - systémové vyladění organizace
Nový praktický průvodce organizační transformací, přelomová kniha předních světových autorů a tvůrců dnes široce uplatňované manažerské koncepce Balanced Scorecard na řadě případových studií a příkladů z praxe světových podnikových i jiných organizací ukazuje nové možnosti jejího uplatnění - jejího propojení s mapami strategie a jejího využití v procesu vzájemného strategického "vylaďování" jednotlivých provozních jednotek i štábních (podpůrných) organizačních útvarů (ale i činností správních orgánů firmy, investorů, klíčových dodavatelů i zákazníků) s cílem vytvářet nové synergie a jejich prostřednictvím uvolňovat dosud nerealizovaný hodnotový potenciál, kdy výsledkem jsou nejen vyšší spokojenost zákazníků (vyšší hodnota pro zákazníky), ale i vyšší finanční přínosy pro organizaci (vyšší hodnota pro akcionáře).



Horváth & Partners
Balanced Scorecard v praxi
Kniha obsahuje bohatou sbírku aktuálních zkušeností z podniků. Implementace Balanced Scorecard znamená důsledné zaměření na budoucnost. Poradcům společnosti Horváth & Partners se v tomto smyslu podařilo vytvořit důležitý a fundovaný příspěvek k podnikatelskému pokroku. Čtenář v knize najde nespočet zkušeností z různých projektů. Kniha přináší cenné informace nejen k zavádění balanced scorecard, ale také k jejímu trvalému využívání a ukotvení v podniku. Je to kniha pro praktiky.



Filip Šmída
Strategie v podnikové praxi
Stretegie rozvoje podniku je nejdůležitější a zároveň vrcholná úloha podnikového vedení. Ve strategii je zašifrována schopnost podniku podstoupit konkurenční zápas a vyjít z něj s úspěchem a stoupat k dalším vyšším metám podnikání.



Zdenek Sid Blaha&Irena Jindřichovská
Jak posoudit finanční zdraví firmy
Těžištěm knihy zůstává rozbor finanční situace podniku pomocí analýzy finančních výkazů, vysvětlení jejich struktury a použití klíčových finančních poměrů.



Inka Neumaierova, Ivan Neumaier
Výkonnost a tržní hodnota firmy
Podnikatelé, vlastníci i manažeři potřebují znát, jakou hodnotu má jejich firma, jestli v čase roste nebo klesá. Zajímá je, jakým způsobem provádět hodnocení a které skutečnosti je dobré sledovat. Publikace je srozumitelným vodítkem pro správné hodnocení a řízení výkonnosti firmy. Čtenáři získávají nástroj pro účelné jednání, aby jimi vlastněný, resp. řízený podnik byl co nejvýkonnější. Autoři jim napomáhají v tom, aby byli nad věcí, měli přehled, poznali základní principy i souvislosti a především neztráceli orientaci. Cílem publikace je umožnit podnikatelům získat silnou konkurenční výhodu. Publikace je přínosná a aktuální, neboť se v ní odrážejí nejnovější poznatky teorie i praxe této problematiky. V první části knihy jsou velmi čtivou formou popsány stěžejní pravdy ze života firmy, jež ocení každý, kdo chce být úspěšný v podnikání. Druhá, nejrozsáhlejší část, která je těžištěm knihy, je věnována teoretickému zázemí pro analýzu výkonnosti a tržní hodnoty firmy. Třetí část případová studie prakticky ukazuje, jak uplatnit vybrané teoretické poznatky v podnikání.



Vladimír Staněk
Zvyšování výkonnosti procesním řízením nákladů
Víte...? zda vám účetní data dávají správné informace? kolik stojí jednotlivé procesy a činnosti? kde vytváříte a kde ztrácíte hodnotu? jak účelně kalkulovat, rozpočtovat a hodnotit ziskovost? Procesní řízení nákladů (Activity Based Costing/Management - ABC/M) je progresivní manažerská metoda pro zlepšení výkonnosti organizace. Na trhu ojedinělá publikace vysvětluje přednosti této metody oproti tradičním nákladovým systémům, popisuje možnosti zlepšení kvality manažerských informací, ukazuje, jak ABC/M využít pro správné rozhodování o šířce sortimentu, o stanovení cen pro externí i interní zákazníky, o práci se zákazníky a dodavateli, o vývoji nových produktů a služeb, řízení kapacity, o outsourcingu, investicích atd., a také o tom, jak ABC/M využít pro vytvoření motivačního systému.



Jozef Kráľovič, Anna Polednáková, Milan Sochor, Karol Vlachynský
Finančný manažment
Zbierka príkladov pre finančný manažment. Obsahuje stručný teoreticko-metodický výklad, súbor riešených a neriešených príkladov.



Rastislav Kotulič, Peter Király, Miroslava Rajčániová
Finančná analýza podniku
Finančná analýza predstavuje významnú súčasť podnikového riadenia. Zaujíma kľúčové postavenie pri hodnotení súčasného a predvídaní budúceho vývoja, a to nielen firmy, ale aj celého odvetvia národného hospodárstva. Zároveň poskytuje nenahraditeľné informácie tak pre rozhodovanie externých užívateľov (banky, dodávatelia, odberatelia, konkurenčné firmy, zamestnanci, vládne orgány), ako aj pre samotné vedenie firmy. Cieľom publikácie je jasne a zrozumiteľne vysvetliť metódy finančnej analýzy tak, aby získané informácie čitateľ bez problémov využil nielen pri vysokoškolskom štúdiu, ale aj v samotnej podnikateľskej praxi.



Jaroslav Nenádal
Měření v systémech managementu jakosti - 2. doplnené vydanie
Kniha významného domácího odborníka a pedagoga prezentuje možné přístupy, metody a nástroje pro vybraná systémová měření v managementu jakosti, a to i v souvislosti nových norem souboru ISO 9000:2000. Každá z kapitol druhého vydání knihy (Měření spokojenosti a loajality zákazníků, Měření výkonnosti konkurence - benchmarking, Finanční měření v systémech managementu jakosti, Měření výkonnosti procesů ad.) je doplněna o nové poznatky a zkušenosti a – v souladu s inovací tohoto "evropského" souboru kritérií – je zcela přepracována kapitola popisující požadavky "modelu excelence" Evropské nadace pro management jakosti (EFQM).


Organizační řízení


Knihy o organizačním řízení, personální psychologii a "měkkém" řízení.



Zbyněk Pitra
Příprava a provádení organizačních změn
Zvýšení konkurenceschopnosti českých firem na světových trzích je nemyslitelné bez provádění organizačních změn v jejich vnitřním prostředí.



W.Timothy Gallwey
Tajemství vysoké pracovní výkonnosti
Ve své nejnovější knize autor popisuje možnosti uplatnění vlastní originální metody zvyšování výkonnosti Inner Game v pracovním prostředí. Tato metoda – vycházející z dlouholetých zkušeností autora ve sportu a ověřená dvaceti lety aplikace ve firmách – pomáhá překonat vnitřní mentální překážky, které zabraňují, abychom se plně soustředili na výkon. Čtenáři obdrží řadu doporučení a praktických nástrojů, jak úspěšně zvládnout "vnitřní zápas" (s obavami z neúspěchu, odporem vůči změnám, nedostatkem sebedůvěry, pochybnostmi o smyslu vlastního konání, nudou atd.), který v naší mysli probíhá pokaždé, snažíme-li se dosáhnout lepších výsledků.



John Whitmore
Koučování - rozvoj osobnosti a zvyšovaní výkonnosti
Nejen ve sportu, ale i v podnikání a vzdělávání se ukázalo, že účinnější než vedení prostřednictvím instrukcí a příkazů je koučování. Uznávaný britský expert v knize pomáhá porozumět přínosu této metody pro uvolňování lidského potenciálu a dosažení maximální individuální výkonnosti. V novém vydání nejenže přepracoval a doplnil všechny původní kapitoly, ale přidal dalších šest kapitol, v nichž rozvíjí problematiku učení a motivace, problematiku koučování v podmínkách globalizace a problematiku měnících se podmínek efektivního fungování firmy z hlediska požadavků na lidské zdroje a jejich racionálního využití. Kniha je zasvěceným a čtenářsky přístupným průvodcem pro manažery a podnikatele, sportovní trenéry, rodiče i učitele.



Edouard Stacke
Koučování pro manažéry a firemní týmy
V knize špičkového francouzského konzultanta naleznou manažeři, lektoři, trenéři a personalisté jedinečné praktické techniky pro takové koučování lidí a pracovních týmů, které vede k vyšším výkonům a prospívá všem typům organizací. Na mnoha příkladech je ukázán koncept manažera-trenéra, který jako lídr vede svůj tým k úspěchu a zároveň pečlivě pozoruje a ovlivňuje rozvoj každého jednotlivce. Metoda je postavena na mimořádných zkušenostech autora s koučováním manažerů mezinárodních firem a jejich týmů.



Petr Parma
Umění koučovat
Cílem knihy je poskytnout praktickou příručku systemického koučování, příručku, již lze přímo použít v praxi.



Paul Birch
Koučování
Koučovanie je snaha pomôcť druhým splniť ich sny. Vo svete obchodu je to o tom, ako jeden človek môže pomôcť zlepšiť výkonnosť druhého človeka.



Maren Fischer - Epe
Koučování, Zásady a techniky profesního doprovázení
Chcete vědět, co se děje při koučování a co můžete od koučování očekávat? Co je při tomto přístupu užitečné a co ne? Jak si lze osvojit dovednosti a techniky nezbytné pro profesionální koučování? Kniha Koučování nabízí úvod do psychologických základů koučování, přehled zásad a technik, které k tomuto přístupu patří, a zároveň řadu podnětů k tomu, jak správně řídit proces koučování, jak smysluplně používat nástroje, které má kouč k dispozici, a jak rozvíjet profesionální kompetence...



Jiři Suchý, Pavel Náhlovský
Koučování v manažerské praxi
Hledáte srozumitelné a jasné odpovědi na podstatné a zajímavé otázky týkající se koučování v manažerské praxi? Sáhněte po příručce zkušených českých koučů, která svým jednoduchým, uceleným a výborně strukturovaným pojetím nemá u nás konkurenci. Knížka je určena externím a interním koučům, vedoucím pracovníkům, personalistům a všem ostatním zájemcům o tuto problematiku. Dozvíte se, jaké jsou přednosti koučování oproti jiným metodám, kdo se nejčastěji stává koučem, jak koučování začíná, pokračuje a končí, jak dlouho trvá, než se dostaví výsledky, co pozitivního koučování přináší či v jakém pracovním a rodinném prostředí se koučování daří. Seznámíte se s nástroji koučování a dozvíte se, které se v praxi nejlépe osvědčují: od naslouchání, kladení otázek a poskytování rad a doporučení, přes poskytování zpětné vazby a učení se ze zkušeností, až po změnu způsobu, jak člověk vnímá svět, akční myšlení, osobní závazky a akční jednání. Zjistíte, jaký kouč nemá být, zda zvolit externího či interní ho kouče, individuální nebo skupinové koučování, jak poznáte své slabé a silné stránky a co máte se sebou dělat, zda jsou s koučováním spojena nějaká rizika nebo zda koučování končí, když je dosaženo cíle. Velmi čtivý text je doplněn příklady z praxe.



Dita Zandl
Life management
Potýkáte se s nedostatkem času, energie, pořádku a pohody ve svém životě? Pak je tato kniha určena právě vám! Life management je jasným a srozumitelným návodem, jak si v současném hektickém světě vytvořit fungující a jednoduchý životní styl, který vám umožní při menším stresu žít spokojený a hodnotný život. Oproti time managementu je life management rozšířen o problematiku fyzické a psychické energie, pořádku a mezilidských vztahů. Velmi čtivá a srozumitelná kniha nabízí konkrétní rady, příklady, scénáře řešení nejčastějších problémů, zvláštní sekci Co mohu udělat ihned a mnoho dalšího. V sérii postupných kroků se naučíte, jak získat více fyzické a psychické energie, kterou pak můžete použít k dalším změnám ve svém životě. Tyto změny zahrnují nejdříve prostředí (domácnost a kancelář), organizaci času a zlepšení mezilidských vztahů. V posledním kroku se dozvíte, jaké jsou předpoklady vašeho psychického a osobnostního růstu a dalšího zlepšování. Kniha je jedinou ucelenou publikací na tot o téma na českém trhu a ocení ji zejména manažeři, podnikatelé, studenti a vůbec všichni, kteří chtějí být nejen úspěšní, ale i spokojení v práci i osobním životě.



František Hroník
Hodnocení pracovníků
Znalosti a lidé jsou hlavními kapitály podniku. Najít ve správný čas na správném místě správného pracovníka není vůbec snadné. Kniha PhDr. Františka Hroníka „Hodnocení pracovníků“ se proto osobitým, kreativním a velmi praktickým způsobem zaměřuje na oblast hodnocení pracovníků. Vždyť pravidelné hodnocení zaměstnance přispívá k vytvoření motivačního firemního klimatu, napomáhá otevřené komunikaci uvnitř podniku a ke vzájemnému sdílení firemních hodnot a principů. Publikace je tak určena nejen všem řídícím pracovníkům, ale i jejich podřízeným.



M.Kubeš, D.Spillerová, R.Kurnický
Manažerské kompetence - spůsobilosti výjimečných manažerů
Rozvoj manažerských způsobilostí patří ke klíčovým nástrojům řízení lidských zdrojů pro dosahování strategických cílů firmy. Publikace reaguje na aktuální potřeby firem hledat a rozvíjet právě ty způsobilosti manažerů, které jsou klíčové a vedou firmu k úspěchu. Obsahuje mnoho praktických ukázek, jak rozpoznat kompetence, jak měřit jejich úroveň v assessment centrech a jak je rozvíjet. Autoři popisují několik praktických kompetenčních modelů a ukazují možnosti, jak je využít při výběru pracovníků, při jejich rozvoji, hodnocení výkonu a plánování kariéry. Tato kniha by neměla chybět v knihovničce žádného manažera, personalisty, trenéra či konzultanta.



Wiliam Ury
Jak prekonat nesouhlas
Kniha se soustřeďuje na jednání s "problémovými" lidmi, tj. těmi, kteří neprojevují ochotu dohodnout se, popř. jsou ovládáni negativními emocemi. Strategie je zaměřena nikoli na zlomení odporu, ale na to, aby se váš partner sám rozhodl hrát vaši "hru" a přijmout váš styl vyjednávání. Kniha analyzuje styl vyjednávání "problémového" partnera, jeho reakce, negativní emoce i pochybnosti. Postupně seznamuje s různými vyjednávacími triky a taktikami s cílem umožnit vám získat to, co chcete, aniž byste museli zbytečně ustupovat.



Roger Fisher, Wiliam Ury, Bruce Patton
Jak dosáhnout souhlasu
Bestseller seznamuje s metodami vyjednávání, jež umožňují efektivně prosazovat vlastní zájmy, řešit konfliktní či zdánlivě neřešitelné situace a dosáhnout přijatelného výsledku pro zúčastněné strany i tam, kde klasické poziční vyjednávání selhává nebo vede k narušení vztahů s partnerem na druhé straně "jednacího stolu".



William Ury
Síla a moc pozitivního nesouhlasu
Slovo NE, jedno z nejmocnějších a také nejničivějších a nejobávanějších slov vyslovujeme mnohdy jen s velkými obtížemi. Umět odmítnout je dnes přitom důležitější než kdykoli předtím – současný život přináší více informací, musíme se častěji rozhodovat, stírají se hranice mezi profesním a soukromým životem. Nejnovější kniha autora světových bestsellerů "Jak dosáhnout souhlasu" a "Jak překonat nesouhlas" učí tomuto praktickému umění říci NE tak, abychom nenarušili vzájemné vztahy a uchovali si naději na dosažení souhlasu.



Alena Špačková
Moderní rétorika
Jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli.




Ivan Bureš a Vlasta A. Lopuchovská
10 zlatých pravidiel prekonávania najčastejších komunikačných bariér
Verbální komunikace byla, je i bude nejefektivnějším nástrojem vytváření mezilidských vztahů. Pokud si nerozumíte s lidmi, nemůžete vybudovat ani výkonný pracovní tým, ani vás nepřijme komunita, v níž žijete. Kniha se věnuje zákonitostem, pravidlům a technikám verbální komunikace a jejich aplikaci opět demonstruje na desítkách praktických příkladů.




Christine Scharlau
Techniky vední rozhovoru
Jak zdokonalit své komunikační dovednosti.




Jaro Křivohlavý
Povídej naslouchám
Odborník na komunikáciu dr.Jaro Křivohlavý sa zamýšľa nad otázkou vzájomných rozhovorov s dôrazom na dôležitosť počúvania.




Peter Urs Bender
Niterný leadership
Úspěšný kanadský autor vychází z přesvědčení, že direktivní vedení symbolizované "vojenským stylem" se postupně přežívá ve prospěch vedení založeného na motivování a delegování a že správný manažer (vůdce) musí umět především vést sám sebe; vedení druhých je pak přirozenou záležitostí.



Michal Čakrt
Typologie osobnosti
Podrobně studuje dynamiku osobnosti, vývoj, jímž lidé konkrétního typu během života procházejí, popř. psychické poruchy, které mohou v důsledku určitých událostí v jejich životě nastat.



William Bridges
Typologie organizace
Kniha amerického odborníka rozvíjí originální typologii organizací, když vychází ze systému klasifikace osobnostních typů MBTI. Ukazuje, že organizace (ale i jejich části nebo jednotlivé týmy) mají identifikovatelný charakter, který určuje, jak se v jednotlivých fázích svého životního cyklu organizace rozhoduje, jaké změny přijímá či odmítá – co ovlivňuje její výkon, růst a rozvoj.



Dieter Urban
Emocionální inteligence
Renomovaný německý autor ukazuje význam netradičních myšlenkových postupů pro řešení problémů, kdy rozhodující úlohu přikládá i emocionální inteligenci. Klade důraz na myšlení, které staví nejen na logice a faktech, ale i na emocích, intuici a citlivém vnímání, a soudí, že ti, kdo dokáží myslet "jinak" a řešit věci neotřelým způsobem, bývají pro firmy cennější než "normální" lidé.


Řízení znalostí


Knihy o znalostech, jejich řízení a sdílení.



Ludmila Mládková
Manažment znalostí v praxi
Cílem této knihy je poskytnout manažerům základní představu o tom, co to jsou znalosti, jakým způsobem mohou ovlivnit jejich firmy a jak tyto znalosti využívat a řídit. Kniha je členěna do tří částí. V první části je vysvětlena základní terminologie, druhá část je orientovaná na praktické problémy řízení znalostí v organizaci jako celku a třetí část přináší návody na zajímavé postupy, které práci se znalostmi zefektivňují, popřípadě umožňují. Čtenář se v knize dozví o tichých a explicitních znaostech, o důležitosti vyprávění příběhů, o významu komunit pro firmu, o způsobech řízení intelektuálního kapitálu a jeho měření, o řízení znalostních zdrojů a mnoho dalšího.



Jan Truneček
Manažment znalostí
Publikace se zabývá jednou z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí v ekonomice, tj. znalostmi, které představují jednu z rozhodujících konkurenčním výhod podniků. Kniha je zaměřena na praktické využití znalostí při řízení organizací. První část zahrnuje obecnou problematiku managementu znalostí, jeho pojetí, definice, výklad základních pojmů a charakteristiku jednotlivých přístupů a metod. Druhá část je zaměřena na tvorbu znalostí z hlediska požadavků organizace, přístup ke vzdělávání, práci se znalostmi, problematiku učící se organizace atd. Závěrečná část publikace obsahuje praktické příklady a případové studie, které demonstrují uplatnění managementu znalostí v praxi jednotlivých organizací. Řadu praktických informací zde naleznou vedoucí pracovníci firem. Kniha je také vhodnou učební pomůckou pro studenty VŠ ekonomického zaměření.



Chris Collins, Geoff Parcel
Knowledge management
Jak zvýšit výkon firmy sdílením informací a předáváním osvědčených metod.




Jan Barták
Skryté bohatství firmy
To, co je ve firmě nejcennější, neuhlídá žádná bezpečnostní agentura. Je to ukryto v lidech, v jejich rozumu, znalostech a dovednostech, citu a vůli.

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2008 BPS Business Process Services